Bu içeriğe erişim için Haberler'e katılın
Maksimum makale sayısınıza ulaştınız. Okumaya devam etmek için giriş yapın veya ücretsiz bir hesap oluşturun.
E -postanızı girip devam ederek devam ederek, Haberler'un finansal teşvik bildirimimizi içeren kullanım şartlarını ve gizlilik politikasını kabul ediyorsunuz.
Geçerli bir e.
Sorun mu yaşıyorsunuz? Buraya tıklayın.
YENİArtık Haberler makalelerini dinleyebilirsiniz!
Sosyal bilim literatürünü “Tanrı haklıydı: modern sosyal bilimlerin Tevrat'ın doğru olduğunu nasıl kanıtladığını” adlı kitabımla birlikte incelerken, garip bir araştırma alt türüyle karşılaştım. Manevi büyüme için halüsinojenlerin kullanımıdır.
Bu uygulama genellikle festivallerde (Burning Man gibi), ancak sadece yıllık durumlarda değil, başka yerlerde de gerçekleşir. Gerçekten de, “mikrodozma” uygulaması, insanların “küçük” psychedelic maddeleri sık sık almasını sağlar. Bu uygulamanın önemli bir amacı, insanların “manevi” deneyimlere sahip olmalarını sağlamaktır.
Popüler. Columbia Üniversitesi'nden (2019'dan verileri kullanarak) 2022'lik bir araştırmaya göre, 5.5 milyon Amerikalı yılda halüsinojen kullanıyor. Bu sayı, özellikle psychedelics kullanımını kutlayan ve bazı eyaletlerde yasal oldukları önemli sayıda popüler televizyon şovu göz önüne alındığında.
Tevrat istek Bizi Mikrodoz Maneviyatı-tüm gün/günlük aktivitelerimizi uygun şekilde tasarlayarak. (Tilki)
Tabii ki, maneviyat hakkında (genellikle “kutsallık” olarak adlandırılır) aktaracak çok şey olan Tevrat, bu uygulama hakkında ne söylerdi?
Çocukların öğrenmesi için on emir önemlidir, sadece görmek değil
İlk cevap, “Kendinizi çok iyi korumamız” talimatı verilen Tesniye 4: 9'dan geliyor. Bu sağlıklı olmak zorunludur. Halüsinojenlerin kullanımı kesinlikle bu değildir.
Çok sayıda çalışma, “kötü yolculukların” yaygın olduğunu göstermiştir – genellikle ciddi sonuçlar. Bunlar, kendine zarar, başkalarına zarar verme, paranoya, korku, kaygı, konvülsiyonlar, nöbetler, sevdiklerinden yabancılaşma ve gelecekte herhangi bir zamanda meydana gelebilecek geri dönüşleri içerir.
Tevrat'ın ikinci cevabı, Tanrı'nın Musa ile “nazirit yoksunluk yemini” almayı seçen insanlar hakkında konuştuğu beklenmedik bir kaynaktan – 6 sayılardan çıkarılabilir.
Bir Nazarit yemini alan metin, çeşitli şeylerden kaçınır: şarap içmek, tıraş etmek ve ölü bir insanın (ebeveynler ve kardeşler dahil) yanına gelmek. O çileci mükemmelliktir. Bu dönemin sonunda, tapınağa bir günah sunma getirmelidir. Günah sunma, yoksunluk yemini alan kişinin yanlış bir şey yaptığını gösterir.
Nefretin yıkıcı politikası Vs. İnancın Gücü
Ne olabilir? Görünüşe göre, halüsinojenlerin kullanıcıları da aynı şey. Maneviyat ararlar ayrılma dünyadan. Nazarit bunu toplumda kalarak – ancak daha yüksek bir maneviyat duygusu elde etmek için kendisini izin verilen şeyleri yasaklayarak yapar. Halüsinojen kullanıcısı daha da ileri gider ve tüm amacı onu başka bir uçağa taşımak olan maddeler alarak kendini dünyadan ayırır.
Bununla ilgili sorun nedir? Yine Tevrat'ın cevabı var. Çıkış 25: 8'de Tanrı, yeni serbest bırakılan Yahudi eski kölelerine bir sığınak inşa etmelerini söyler. Komutanlığının ifadesi derinden öğreticidir. Tanrı şöyle diyor: “Benim için bir sığınak yapacaklar – böylece aralarında yaşayabilirim…” Beklediğimiz gibi, “içinde yaşıyor” – ama “aralarında yaşıyor”.
Tanrı bize insanlar arasında, günlük aktivitelerin gerçek dünyasında, maneviyatın tanımlanmasını ve deneyimli olmasını istediğini öğretiyor.
Daha Fazla Haberler Fikri için buraya tıklayın
Bu mesaj Tevrat boyunca güçlendirilir. Exodus 31: 5'te Tanrı, esnaf Betzalel'i işçilerini yapmak için “ilahi” bir ruhla doldurur – taşlama, ahşap işleme ve dokumanın kutsal faaliyetler olabileceğini gösterir.
Tevrat açıktır: Tanrı'yı bulamıyoruz veya manevi yüksekliklere ulaşmıyoruz ayrılma dünyadan. (Istock)
Levililer 19'da Tanrı, birçok etik ilke ve ahlaki yasa yayınlar (sağırları küfretmemek, kör ve dedikodu önünde bir blok koymak gibi). Her birini “Ben Hashem” diyerek noktalıyor – günlük etkileşimlerimizin ruhsal olarak önemli olduğunu gösteriyor.
Tesniye 14: 23'te Tanrı, insanlara “ekiminizin mahsulünü daha titrek” ve daha sonra “Hashem'den önce yiyin” söyler – verdikten sonra basit yemek eyleminin manevi kutlama için bir an olduğunu gösterir. Ve Çıkış ve Tesniye'de, “Şabat Günü'nü kutsallaştırmamız” emredilir – bize her hafta bir manevi büyüklük oluşturabileceğimizi öğretmek.
Haberler uygulamasını almak için buraya tıklayın
Tevrat açıktır: Tanrı'yı bulamıyoruz veya manevi yüksekliklere ulaşmıyoruz ayrılma dünyadan. Bunu yapıyoruz ekleme dünyaya. Tevrat istek Bizi Mikrodoz Maneviyatı-tüm gün/günlük aktivitelerimizi uygun şekilde tasarlayarak. Her eylemi, yemek, konuşma, karar ve etkileşimi kutsal bir şey yapma fırsatı olarak görürsek – Levililer 19: 2 talimatları gibi, “Olmak Kutsal ” – Günlerimiz derin manevi deneyimlerle dolu olacak.
Ve bu manevi yüksekleri herhangi bir ilaç mikro -çıkarıcıdan çok daha sık, güvenilir, anlamlı ve güvenli bir şekilde deneyimleyeceğiz ve kaçışçının yaşayamayacağı sosyal sevinç ve faydaların tadını çıkaracağız.
Mark Gerson'dan daha fazlası için buraya tıklayın
Maksimum makale sayısınıza ulaştınız. Okumaya devam etmek için giriş yapın veya ücretsiz bir hesap oluşturun.
E -postanızı girip devam ederek devam ederek, Haberler'un finansal teşvik bildirimimizi içeren kullanım şartlarını ve gizlilik politikasını kabul ediyorsunuz.
Geçerli bir e.
Sorun mu yaşıyorsunuz? Buraya tıklayın.
YENİArtık Haberler makalelerini dinleyebilirsiniz!
Sosyal bilim literatürünü “Tanrı haklıydı: modern sosyal bilimlerin Tevrat'ın doğru olduğunu nasıl kanıtladığını” adlı kitabımla birlikte incelerken, garip bir araştırma alt türüyle karşılaştım. Manevi büyüme için halüsinojenlerin kullanımıdır.
Bu uygulama genellikle festivallerde (Burning Man gibi), ancak sadece yıllık durumlarda değil, başka yerlerde de gerçekleşir. Gerçekten de, “mikrodozma” uygulaması, insanların “küçük” psychedelic maddeleri sık sık almasını sağlar. Bu uygulamanın önemli bir amacı, insanların “manevi” deneyimlere sahip olmalarını sağlamaktır.
Popüler. Columbia Üniversitesi'nden (2019'dan verileri kullanarak) 2022'lik bir araştırmaya göre, 5.5 milyon Amerikalı yılda halüsinojen kullanıyor. Bu sayı, özellikle psychedelics kullanımını kutlayan ve bazı eyaletlerde yasal oldukları önemli sayıda popüler televizyon şovu göz önüne alındığında.
Tevrat istek Bizi Mikrodoz Maneviyatı-tüm gün/günlük aktivitelerimizi uygun şekilde tasarlayarak. (Tilki)
Tabii ki, maneviyat hakkında (genellikle “kutsallık” olarak adlandırılır) aktaracak çok şey olan Tevrat, bu uygulama hakkında ne söylerdi?
Çocukların öğrenmesi için on emir önemlidir, sadece görmek değil
İlk cevap, “Kendinizi çok iyi korumamız” talimatı verilen Tesniye 4: 9'dan geliyor. Bu sağlıklı olmak zorunludur. Halüsinojenlerin kullanımı kesinlikle bu değildir.
Çok sayıda çalışma, “kötü yolculukların” yaygın olduğunu göstermiştir – genellikle ciddi sonuçlar. Bunlar, kendine zarar, başkalarına zarar verme, paranoya, korku, kaygı, konvülsiyonlar, nöbetler, sevdiklerinden yabancılaşma ve gelecekte herhangi bir zamanda meydana gelebilecek geri dönüşleri içerir.
Tevrat'ın ikinci cevabı, Tanrı'nın Musa ile “nazirit yoksunluk yemini” almayı seçen insanlar hakkında konuştuğu beklenmedik bir kaynaktan – 6 sayılardan çıkarılabilir.
Bir Nazarit yemini alan metin, çeşitli şeylerden kaçınır: şarap içmek, tıraş etmek ve ölü bir insanın (ebeveynler ve kardeşler dahil) yanına gelmek. O çileci mükemmelliktir. Bu dönemin sonunda, tapınağa bir günah sunma getirmelidir. Günah sunma, yoksunluk yemini alan kişinin yanlış bir şey yaptığını gösterir.
Nefretin yıkıcı politikası Vs. İnancın Gücü
Ne olabilir? Görünüşe göre, halüsinojenlerin kullanıcıları da aynı şey. Maneviyat ararlar ayrılma dünyadan. Nazarit bunu toplumda kalarak – ancak daha yüksek bir maneviyat duygusu elde etmek için kendisini izin verilen şeyleri yasaklayarak yapar. Halüsinojen kullanıcısı daha da ileri gider ve tüm amacı onu başka bir uçağa taşımak olan maddeler alarak kendini dünyadan ayırır.
Bununla ilgili sorun nedir? Yine Tevrat'ın cevabı var. Çıkış 25: 8'de Tanrı, yeni serbest bırakılan Yahudi eski kölelerine bir sığınak inşa etmelerini söyler. Komutanlığının ifadesi derinden öğreticidir. Tanrı şöyle diyor: “Benim için bir sığınak yapacaklar – böylece aralarında yaşayabilirim…” Beklediğimiz gibi, “içinde yaşıyor” – ama “aralarında yaşıyor”.
Tanrı bize insanlar arasında, günlük aktivitelerin gerçek dünyasında, maneviyatın tanımlanmasını ve deneyimli olmasını istediğini öğretiyor.
Daha Fazla Haberler Fikri için buraya tıklayın
Bu mesaj Tevrat boyunca güçlendirilir. Exodus 31: 5'te Tanrı, esnaf Betzalel'i işçilerini yapmak için “ilahi” bir ruhla doldurur – taşlama, ahşap işleme ve dokumanın kutsal faaliyetler olabileceğini gösterir.

Tevrat açıktır: Tanrı'yı bulamıyoruz veya manevi yüksekliklere ulaşmıyoruz ayrılma dünyadan. (Istock)
Levililer 19'da Tanrı, birçok etik ilke ve ahlaki yasa yayınlar (sağırları küfretmemek, kör ve dedikodu önünde bir blok koymak gibi). Her birini “Ben Hashem” diyerek noktalıyor – günlük etkileşimlerimizin ruhsal olarak önemli olduğunu gösteriyor.
Tesniye 14: 23'te Tanrı, insanlara “ekiminizin mahsulünü daha titrek” ve daha sonra “Hashem'den önce yiyin” söyler – verdikten sonra basit yemek eyleminin manevi kutlama için bir an olduğunu gösterir. Ve Çıkış ve Tesniye'de, “Şabat Günü'nü kutsallaştırmamız” emredilir – bize her hafta bir manevi büyüklük oluşturabileceğimizi öğretmek.
Haberler uygulamasını almak için buraya tıklayın
Tevrat açıktır: Tanrı'yı bulamıyoruz veya manevi yüksekliklere ulaşmıyoruz ayrılma dünyadan. Bunu yapıyoruz ekleme dünyaya. Tevrat istek Bizi Mikrodoz Maneviyatı-tüm gün/günlük aktivitelerimizi uygun şekilde tasarlayarak. Her eylemi, yemek, konuşma, karar ve etkileşimi kutsal bir şey yapma fırsatı olarak görürsek – Levililer 19: 2 talimatları gibi, “Olmak Kutsal ” – Günlerimiz derin manevi deneyimlerle dolu olacak.
Ve bu manevi yüksekleri herhangi bir ilaç mikro -çıkarıcıdan çok daha sık, güvenilir, anlamlı ve güvenli bir şekilde deneyimleyeceğiz ve kaçışçının yaşayamayacağı sosyal sevinç ve faydaların tadını çıkaracağız.
Mark Gerson'dan daha fazlası için buraya tıklayın