YENİArtık Haberler makalelerini dinleyebilirsiniz!
E -posta Kyle'ın gelen kutusunda oturuyor: “Lütfen yıl için tatil planlarınızı gönderin.” Proje zaman çizelgesine, sonra aile fotoğrafına bakıyor – çocukları geçen yaz göldeki kısa hafta sonundan itibaren ışıltı. Takvimi, önümüzdeki çeyreğe kadar uzanan son tarihlerle dolu. Asla “iyi” bir zaman yok, diye düşünüyor, e -postayı bu ay üçüncü kez “daha sonra” klasörüne taşıyor.
Kyle gibi, milyonlarca Amerikalı da kendilerini bu döngüde buluyor – tatilleri ertelemek ve kullanılmayan izin günlerini stoklamak, gelecek ay daha az meşgul olacağına ikna oldu. Her yıl, işçiler milyarlarca dolar değerinde ücretli süre (PTO) kullanılmayan, bu kazanılan faydaları işverenlerine etkili bir şekilde hediye eder. Ancak bu sadece kullanılmayan faydalarla ilgili değil, insanların en iyi şekilde nasıl işledikleri ile ilgili.
Çalışanlar genellikle toksik bir çalışma kültürünü, aşırı çalışma taleplerini veya destekleyici patronları suçlarlar. Ancak ister ebeveyn izni, hastalık izni veya genel PTO, çalışanların izin için işveren desteği bir nedenden dolayı var – çünkü çalışanlar ve çalıştıkları şirketler, insanlar işten ara verebildiklerinde daha iyi. İşte nedeni.
Ivanka Trump, Bahar Tatili için Geniş Aile ile Maliyet Rika Splash Tatil
Birincisi, sağlıkla ilgili. Kronik stres ve tükenmişlik, kardiyovasküler sorunlar, anksiyete ve depresyon riskleri de dahil olmak üzere fiziksel ve zihinsel sağlık üzerinde ölçülebilir olumsuz etkilere sahiptir. Bu özellikle uygun molalar olmadan uzun süreler kesintisiz çalışma için geçerlidir. Tatil almak, vücudun ve zihnin onarmasına ve sıfırlanmasına izin verir.
Bunun aynı zamanda verimlilik üzerinde doğrudan etkileri vardır. Madensiz görünse de, araştırmalar zaman ayırmanın işyeri performansını gerçekten iyileştirdiğini bulmuştur. Bu kısmen, insan beyninin en yüksek bilişsel işlevi sürdürmek için dinlenme dönemleri gerektirdiği içindir. Bu özellikle odaklanmaya ihtiyaç duyan bilgi çalışanları veya düzenlemeye ihtiyaç duyan hizmet çalışanları için geçerlidir. Çalışmalar, bir tatilden sonra çalışanların gelişmiş yaratıcılık, daha iyi problem çözme yetenekleri ve yenilenen enerji ile geri döndüğünü göstermektedir.
Bu tür molalar da yenilik ve yaratıcılık için yararlıdır. Günlük ve belki de sıradan çalışma rutinlerine olan mesafe, yeni perspektifler ve fikirler için zihinsel alan yaratır. Zihinler dolaşıp yeni bağlantılar yapmakta özgür olduklarında, tatil saati sırasında veya sonrasında çığır açan içgörüler genellikle patlar. Doğada bir mola harcandığında, bu daha ilham verici olabilir. Dolayısıyla, gerçek molalar almak, yıldız inovasyonuna ve yaratıcılığa dayanan işler için özellikle önemli olarak kabul edilebilir.
Sadece bu tatile çıkıp almayacağınızla ilgili değil, aynı zamanda kimin yaptığı ile ilgili. Akran baskısı önemlidir, ancak yöneticiler ve liderler özellikle tonu en üstte belirler. Çalışanlar, özellikle liderler tatil zaman almadığında, aşırı çalışmayı normalleştiren sağlıksız bir işyeri kültürü yaratır. Tatilinizi alarak, sağlıklı sınırlar oluşturmaya yardımcı olursunuz ve başkalarının da aynısını yapması için izin verirsiniz. Bu sadece mevcut çalışanlarınız için standartları belirlemek için değil, aynı zamanda diğer yetenekli bireylerin çalışmak isteyecek ve sizin için bir kültür sergilemek için yararlı değildir – çünkü hiç kimse asla zaman almaması beklenen yerde çalışmak istemez.
Yöneticilerin bir başka endişesi de, gerçekte nasıl uygulandıklarına kıyasla, politikaların kağıda nasıl göründüğüdür. Çalışan annelerle röportaj yapan kendi araştırmamın sonuçları, ücretli izinli aile dostu işyerlerine sahip olmaya sahip olan şirketlere karşı bir kızgınlık teması keşfetti, daha sonra bireysel yöneticiler böyle bir izin aldıklarını desteklemediklerinde derin ikiyüzlü hissedildi. Bu, çalışanlara yardımcı olmak veya desteklemek için tasarlanmış bir politika bu desteği sağlamayabilir – yazılı olan ve yazılmamış olan arasında bir boşluk vardır. Bu, işverenlerin kağıt üzerinde politikalara sahip olma konusunda kendilerini iyi hissettikleri ve çalışanların onları gerçekten kullanıp kullanmadığını umursamadıkları ya da umursamadıkları anlamına gelir. Kutu kontrol edilir – ancak destek gerçekten teslim ediliyor mu? İK uzmanları buna “uygulama boşluğu” diyorlar ve işverenleriyle çalışan bağlılığı ve özdeşleşmesi üzerinde derinlemesine olumsuz etkileri olabilir.
İşin ötesinde, aile ve arkadaşlarla ilişkiler beslemek ve sürdürmek için kaliteli zaman gerektirir. Tatil, anlamlı anılar yaratmaya, bağların güçlendirilmesine ve iş ve yaşam sorumlulukları arasında her zamankinden zor olan dengeyi sürdürmeye izin verir. Başkalarıyla olan bağlantılarımız, bizi işte daha esnek hale getiren duygusal destek sistemi sağlar. Bu bağlantılara ayrılmış zaman olmadan, bu destek zayıflar.
Bu yüzden Kyle gibi olmayın ve tatillerinizi daha sonraya kadar ertelemeyin – şimdi al. Bir gün, hafta veya daha uzun olsun, enerjinizi yenilemek, refahınızı geri kazanmak ve hayatınızdaki önemli insanlarla ilişkilerinizi gençleştirmek için ihtiyacınız olan zaman ayırın. Yöneticiler ve liderler, izin politikalarınızın iyi iletişim kurduğundan ve iyi yürütüldüğünden emin olun. Bu tatili almaktan kişisel ve profesyonel olarak yararlanırken standardı kendi davranışınızla belirleyin. Daha güçlü, daha enerjik ve eskisinden daha dayanıklı olduğunuzda işiniz hala orada olacak.
Dana Sumpter, PhD, Pepperdine Üniversitesi Graziadio Business School'da Yönetim ve Liderlik Yüksek Lisansının Organizasyon Teorisi ve Yönetimi ve Program Başkanıdır.
E -posta Kyle'ın gelen kutusunda oturuyor: “Lütfen yıl için tatil planlarınızı gönderin.” Proje zaman çizelgesine, sonra aile fotoğrafına bakıyor – çocukları geçen yaz göldeki kısa hafta sonundan itibaren ışıltı. Takvimi, önümüzdeki çeyreğe kadar uzanan son tarihlerle dolu. Asla “iyi” bir zaman yok, diye düşünüyor, e -postayı bu ay üçüncü kez “daha sonra” klasörüne taşıyor.
Kyle gibi, milyonlarca Amerikalı da kendilerini bu döngüde buluyor – tatilleri ertelemek ve kullanılmayan izin günlerini stoklamak, gelecek ay daha az meşgul olacağına ikna oldu. Her yıl, işçiler milyarlarca dolar değerinde ücretli süre (PTO) kullanılmayan, bu kazanılan faydaları işverenlerine etkili bir şekilde hediye eder. Ancak bu sadece kullanılmayan faydalarla ilgili değil, insanların en iyi şekilde nasıl işledikleri ile ilgili.
Çalışanlar genellikle toksik bir çalışma kültürünü, aşırı çalışma taleplerini veya destekleyici patronları suçlarlar. Ancak ister ebeveyn izni, hastalık izni veya genel PTO, çalışanların izin için işveren desteği bir nedenden dolayı var – çünkü çalışanlar ve çalıştıkları şirketler, insanlar işten ara verebildiklerinde daha iyi. İşte nedeni.
Ivanka Trump, Bahar Tatili için Geniş Aile ile Maliyet Rika Splash Tatil
Birincisi, sağlıkla ilgili. Kronik stres ve tükenmişlik, kardiyovasküler sorunlar, anksiyete ve depresyon riskleri de dahil olmak üzere fiziksel ve zihinsel sağlık üzerinde ölçülebilir olumsuz etkilere sahiptir. Bu özellikle uygun molalar olmadan uzun süreler kesintisiz çalışma için geçerlidir. Tatil almak, vücudun ve zihnin onarmasına ve sıfırlanmasına izin verir.
Bunun aynı zamanda verimlilik üzerinde doğrudan etkileri vardır. Madensiz görünse de, araştırmalar zaman ayırmanın işyeri performansını gerçekten iyileştirdiğini bulmuştur. Bu kısmen, insan beyninin en yüksek bilişsel işlevi sürdürmek için dinlenme dönemleri gerektirdiği içindir. Bu özellikle odaklanmaya ihtiyaç duyan bilgi çalışanları veya düzenlemeye ihtiyaç duyan hizmet çalışanları için geçerlidir. Çalışmalar, bir tatilden sonra çalışanların gelişmiş yaratıcılık, daha iyi problem çözme yetenekleri ve yenilenen enerji ile geri döndüğünü göstermektedir.
Bu tür molalar da yenilik ve yaratıcılık için yararlıdır. Günlük ve belki de sıradan çalışma rutinlerine olan mesafe, yeni perspektifler ve fikirler için zihinsel alan yaratır. Zihinler dolaşıp yeni bağlantılar yapmakta özgür olduklarında, tatil saati sırasında veya sonrasında çığır açan içgörüler genellikle patlar. Doğada bir mola harcandığında, bu daha ilham verici olabilir. Dolayısıyla, gerçek molalar almak, yıldız inovasyonuna ve yaratıcılığa dayanan işler için özellikle önemli olarak kabul edilebilir.
Sadece bu tatile çıkıp almayacağınızla ilgili değil, aynı zamanda kimin yaptığı ile ilgili. Akran baskısı önemlidir, ancak yöneticiler ve liderler özellikle tonu en üstte belirler. Çalışanlar, özellikle liderler tatil zaman almadığında, aşırı çalışmayı normalleştiren sağlıksız bir işyeri kültürü yaratır. Tatilinizi alarak, sağlıklı sınırlar oluşturmaya yardımcı olursunuz ve başkalarının da aynısını yapması için izin verirsiniz. Bu sadece mevcut çalışanlarınız için standartları belirlemek için değil, aynı zamanda diğer yetenekli bireylerin çalışmak isteyecek ve sizin için bir kültür sergilemek için yararlı değildir – çünkü hiç kimse asla zaman almaması beklenen yerde çalışmak istemez.

Yöneticilerin bir başka endişesi de, gerçekte nasıl uygulandıklarına kıyasla, politikaların kağıda nasıl göründüğüdür. Çalışan annelerle röportaj yapan kendi araştırmamın sonuçları, ücretli izinli aile dostu işyerlerine sahip olmaya sahip olan şirketlere karşı bir kızgınlık teması keşfetti, daha sonra bireysel yöneticiler böyle bir izin aldıklarını desteklemediklerinde derin ikiyüzlü hissedildi. Bu, çalışanlara yardımcı olmak veya desteklemek için tasarlanmış bir politika bu desteği sağlamayabilir – yazılı olan ve yazılmamış olan arasında bir boşluk vardır. Bu, işverenlerin kağıt üzerinde politikalara sahip olma konusunda kendilerini iyi hissettikleri ve çalışanların onları gerçekten kullanıp kullanmadığını umursamadıkları ya da umursamadıkları anlamına gelir. Kutu kontrol edilir – ancak destek gerçekten teslim ediliyor mu? İK uzmanları buna “uygulama boşluğu” diyorlar ve işverenleriyle çalışan bağlılığı ve özdeşleşmesi üzerinde derinlemesine olumsuz etkileri olabilir.
İşin ötesinde, aile ve arkadaşlarla ilişkiler beslemek ve sürdürmek için kaliteli zaman gerektirir. Tatil, anlamlı anılar yaratmaya, bağların güçlendirilmesine ve iş ve yaşam sorumlulukları arasında her zamankinden zor olan dengeyi sürdürmeye izin verir. Başkalarıyla olan bağlantılarımız, bizi işte daha esnek hale getiren duygusal destek sistemi sağlar. Bu bağlantılara ayrılmış zaman olmadan, bu destek zayıflar.
Bu yüzden Kyle gibi olmayın ve tatillerinizi daha sonraya kadar ertelemeyin – şimdi al. Bir gün, hafta veya daha uzun olsun, enerjinizi yenilemek, refahınızı geri kazanmak ve hayatınızdaki önemli insanlarla ilişkilerinizi gençleştirmek için ihtiyacınız olan zaman ayırın. Yöneticiler ve liderler, izin politikalarınızın iyi iletişim kurduğundan ve iyi yürütüldüğünden emin olun. Bu tatili almaktan kişisel ve profesyonel olarak yararlanırken standardı kendi davranışınızla belirleyin. Daha güçlü, daha enerjik ve eskisinden daha dayanıklı olduğunuzda işiniz hala orada olacak.
Dana Sumpter, PhD, Pepperdine Üniversitesi Graziadio Business School'da Yönetim ve Liderlik Yüksek Lisansının Organizasyon Teorisi ve Yönetimi ve Program Başkanıdır.